Communiceren in het bedrijfsleven

Ken je dat gevoel dat de mensen op je werkvloer niet naar je luisteren? Dat je het gevoel hebt dat je het personeel op de werkvloer niet kunt bereiken? Communiceren is het belangrijkste wat er is op de werkvloer. 10% van de communicatie is verbaal en 90% is non verbaal.

Daarom gaan steeds meer bedrijven een communicatietraining aanbieden. In deze trainingen komen de volgende aspecten aan bod:
– Helder communiceren
– Vragen stellen (hierdoor kun je inzicht verschaffen in de ernst van het probleem indien er een probleem is)
– Samen vatten ( deze is heel erg belangrijk om het overzicht te kunnen houden)
– Presteren
– Gesprekstechnieken toepassen

Het resultaat dat moet komen uit deze communicatietraining is, dat je de medewerkers op de werkvloer leert meer ruimte te geven. Vooral controle freaks hebben hier een probleem mee. Delegeren vinden dit soort mensen lastig en kunnen vaak geen werk uit handen geven. Bij het minste of geringste zullen ze het werk terug trekken om het zelf op te lossen. Op deze manier krijg je onderling wantrouwen en zullen de personeelsleden die onder je staan je vaker gaan wantrouwen. Vertrouwen is binnen een organisatie belangrijk om samen succes te vergaren. Aan het einde van deze training zal tevens je non verbale communicatie verbeterd zijn.